Sharing is caring

Wij gaan dagelijks in gesprek over onze uitdagingen.
Door ons uit te spreken vinden we meer balans in ons leven.

Wat doet Stichting LUKT

Iedereen kan verslaafd raken

Stichting LUKT gaat ervan uit dat iedereen gelijk is. Iedereen kan verslaafd raken aan drugs, alcohol, gokken, seks, shoppen of roken. Wij veroordelen niet. Onze ervaringsdeskundigen weten maar al te goed dat het leven vol uitdagingen en verleidingen zit.

Het leven is vaak mooi en soms lijkt het zelfs vanzelf te gaan. Het is hierbij heel belangrijk dat jongeren grenzen leren stellen. Die niet als onderdrukkend worden ervaren maar wel realistisch zijn. Maar dat het niet altijd vanzelf de goede kant op gaat,  is helaas ook waar.

Valkuilen en baaldagen

Al onze ervaringsdeskundigen hebben baaldagen meegemaakt. We hebben onszelf wijsgemaakt dat drugs, alcohol of ander destructief gedrag een oplossing was. Dat bleek een valkuil. Wij begrijpen dat gevecht en wat dat met je doet op jonge leeftijd. Wij oordelen niet. Er is geen goed of fout, er is slechts een realiteit waarmee we aan de slag gaan.

Uitspreken en delen

Zelf gaan wij dagelijks in gesprek over onze uitdagingen. Door ons uit te spreken vinden we meer balans in ons leven.

De risico’s van drugs- en alcoholgebruik

En omdat het leven zonder drugs en alcohol zoveel meer oplevert, willen we de jeugd graag informeren over de risico’s van middelengebruik, gokken, seksverslaving, beeldschermverslaving en alles eromheen.

Drugs- en alcoholmisbruik

Stichting LUKT beschikt over een schat aan ervaring. Deze zetten wij graag in om de jeugd, ouders en alle belanghebbende instellingen bewust te maken van gevoelens en gedrag die kunnen leiden tot problematische keuzes.

Aantal jongeren in behandeling voor middelengebruik
Ontdek wat LUKT voor jou kan doen

Neem direct contact op